جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : یوسفی

شبیه ساز سقوط آزاد مشهد

شبیه ساز سقوط آزاد مشهد اولین شبیه ساز ساخته شده در ایران می باشد که متشکل از یک تونل عمودی است و از طریق هفت فن عظیم سرعت باد را به 250 کیلومتر در ساعت می رساند و فرد با فشار هوا در فضای تونل معلق می شود .  قابل توجه مسافرین تور مشهد پاییز 94 اینکه از این شبیه ساز نمونه های دیگری نیز در برخی از کشورها ساخته شده است که هدف از ایجاد آن آموزش به چتربازان بوده که امروزه از آن به عنوان یک وسیله تفریحی نیز استفاده می شود . این شبیه ساز به گونه ای است که احساس سقوط از هواپیما را برای کسی که بر فراز آن شناور است بوجود می آورد و مسافران تور مسهد میتوانند آن را تجربه نمایند . این وسیله بدون آنکه کوچکترین خطری فرد را تهدید کند لحظات مهیجی را برای فرد به وجود می آورد .

شبیه ساز سقوط آزاد مشهد

 این شبیه ساز در زمینی به مساحت 2000 مترمربع ایجاد شده و شامل قسمت های زیر می باشد : 

محوطه تونل باد ، بخش اداری ، آموزشی و سرویس های بهداشتی ، بخش های خدماتی نظیر کافی شاپ و فست فود ، فضای سبز و معابر و ...

این شبیه ساز دارای محوطه پرواز به شکل چند ضلعی می باشد که تا 4 نفر می توانند در آن به صورت همزمان شناور شوند و تا آخر سال 93 افتتاح می گردد . 


 

 

سد کارده مشهد

این سد در فاصله 40 کیلومتری شمال مشهد و از کیلومتر 16 جاده کلات واقع شده . این سد بتنی و دوقوسی می باشد که متشکل از 15 بلوک 10 متری با ارتفاع 67 متر از پی و حجم 32 هزار مترمکعب می‌باشد. حجم آب آن معادل 36 میلیون مترمکعب است . رودخانه کارده با آب دائمی یکی از زیباترین تفریحگاه‌های خوش آب و هوای مشهد به شمار می رود و از جمله امکاناتی که در این مکان وجود دارد می توان به فروشگاه ، سکو ، محل استراحت موقتی و ... اشاره کرد .

 سد کارده مشهد

مسیر دسترسی به این منطقه از انتهای خیابان خواجه‌ ربیع امکان پذیر می باشد .


روستای ییلاقی جاغرق در 21 کیلومتری جنوب غربی مشهد و در فاصله 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار دارد . قابل توجه مسافران تور مشهد پاییز 94 این روستا دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است و زمستان های سرد و تابستان های معتدل دارد . در بخش های مختلف این روستا و در حاشیه آن رستوران ها و اقامت گاه هایی برای استراحت بازدید کنندگان وجود دارد که می توانند پس از بازدید از این روستای زیبا در این مکان ها استراحت کنند .

روستای ییلاقی جاغرق مشهد

از مشخصه های این روستا یکی درخت 700 ساله چنار است که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته و دیگری قبرستان تاریخی آن است که قدمت آن به دوره تیموریان باز می گردد .

 


 

 

 

 

سرزمین موج های آبی مشهد

 

سرزمین موج های آبی مشهد در زمینی به مساحت ۸۴۶۰ متر مربع و با زیربنای ۲۳۰۰۰ متر مربع از بزرگترین پارک های آبی سرپوشیده خاورمیانه و نخستین مجموعه از این نوع در ایران به شمار می رود . قابل توجه مسافران تور مشهد پاییز 94 این که این مجموعه در سال ۸۶ افتتاح شد و از جهت تجهیزات و تنوع و امکانات در رده بهترین پارکهای آبی دنیا می باشد . همچنین این مجموعه تا قبل از مکعب آبی چین از بزرگترین مجموعه آبی قاره آسیا به شمار می رفته است و سرسره آبی تاپسی توروی این مجموعه برنده بهترین سرسره آبی سال 2010 از طرف انجمن پارک های آبی جهان شده است .

 

سرزمین موج های آبی مشهد

 

از امکانات و تفریحات این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

سرسره های آهسته، سرسره های سرعتی ، سرسره پیچشی ، سرسره موج ، سرسره تاپسی توروی ، سرسره تویستر ، چاله فضایی ، استخر موج ، رودخانه آرام و خروشان ، منطقه بازی کودکان ، استخر برکه ، سونای خشک و بخار ، جکوزی سرد و گرم ، رستوران ، کافی شاپ ، فروشگاه لوازم ورزشی ، حمام ترکی و …

 


 

 

باغ موزه نادری مشهد

آرامگاه نادر شاه افشار در پارک نادری واقع در چهارراه نادری شهر مشهد قرار دارد . قابل توجه مسافران تور مسهد اینکه این بنا که در باغی زیبا قرار گرفته دارای یک موزه می باشد که در آن وسایل نظامی و ظروفی که مربوط به همان دوره می باشد قرار دارد . در این مجموعه غرفه فروش کتاب و 2 تالار برای موزه‌ وجود دارد .

باغ موزه نادری مشهد

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: دیدنیهای شهر مشهد,جاذبه های گردشگری مشهد,اماکن دیدنی در شهر مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: